چرا باید از کابینت ام دی اف در طراحی دکوراسیون استفاده کنیم

 

کابینت mdf به طور کلی از تمامی کابینت ها و برند های موجود در بازار نظیر چوب، جنس PVC، ممبران و گلاس ارزان تر است. همچنین جزء کابینت های اقتصادی محسوب می شود. این موضوع سبب شده تا این نوع کابینت به یکی از محبوب ترین مدل های بازار تبدیل شود. همچنین به عنوان معیاری برای دکوراسیون آشپزخانه شناخته شود.

کابینت MDF ویژگی های اساسی را از خود به نمایش میگذارد که از آن جمله می توان به قیمت مناسب، تنوع و دوام بالا اشاره کرد. در ادامه به مزایا و معایب، انواع مدل ها و رنگ های مخصوص کابینت های MDF و مدل های متمایز برای آشپزخانه های بزرگ و کوچک می پردازیم. پس با گروه دکوراسیون برادران همراه باشید…

مزایا و معایب کابینت MDF

یکی از بزرگ ترین معایب و تنها مشکل کابینت های MDF مقاومت کم آن در برابر رطوبت است. ورق های MDF نیاز به مراقبت دارند. اگر به درستی تمیز نشوند، حتی لکه های چایی هم می توانند به کلی صورت و زیبایی کابینت ها را از بین ببرد. باید مراقب حرارت نیز باشیم. زیرا سریعا شاهد تغییر رنگ کابینت ها می شویم.

مزایای کابینت ها و ورق های MDF بسیار است. ورقهای MDF قیمت مناسبی دارند و همانطور که گفته شد از ورق ها و کابینت های اقتصادی می باشند. برای تمیز کردن کابینتها نیازی نیست زحمت زیادی به خودمان بدهیم. MDF به راحتی تمیز می شود. یکی از نکته هایی که کابینت های MDF را متمایز می کند این است که مدل ها و رنگ های بسیار جذاب و پیشرفته ای دارد. طول عمر بالایی دارد و اگر از آن مراقبت کنیم می توانیم سالها بدون هیچ مشکلی از کابینت ها استفاده کنیم. خمیده نمی شوند. یعنی با ضربه سنگین نه شکسته نه ترک خورده می شوند.

 

انتخابی مناسب برای آشپزخانه کوچک

می دانید که کابینت های برند MDF بسیار فضای گستره ای دارند. کابینت های بدون دستگیره با رنگ های روشن مانند سفید، طلایی، رنگ های روشن طرح چوب و … . زیرا رنگ های روشن به بزرگ تر نشان دادن محیط کمک می کنند. برای آشپزخانه سه گوش از رنگ های کرم و طرح چوب روشن استفاده کنید. اگر در آشپزخانه هود اپن طرح جزیره دارید از رنگ طلایی یا کاملا سفید استفاده کنید. ترکیب تمامی رنگ های ذکر شده را مشکی یا تیره استفاده کنید. بهترین مکان قرار دادن این رنگ ها بر روی اپن یا وسایل داخل آشپزخانه است.

اگر در آشپزخانه خود پنجره بزرگ یا نورگیر وجود دارد از رنگ هایی مات استفاده کنید. زیرا تاثیر آن در مقابل نور خورشید بسیار بیشتر است و محیطی جذاب به شما می بخشد. نکته ای که شاید با خواندن متن بالا در ذهن شما کلید خورده باشد؛ این است که حال اگر نخواهیم محیط را بزرگ نشان دهیم چکار کنیم؟ جواب ما برای شما بهره گیری از عکس رنگ های بالاست. یعنی رنگ های روشن را برای کابینت های خود استفاده کنید و از رنگ های تیره برای کابینت MDF خود استفاده کنیم.

 

استفاده برای آشپزخانه‌های بزرگ

اگر محیط آشپزخانه شما بزرگ است اصلا نگران رنگ برای کابینت های mdf خود نباشید. زیرا در ورق های mdf رنگ های بسیاری وجود دارد. انتخاب رنگ با علایق و هماهنگی آن به دکوراسیون خانه شما برمی گردد. اکثر آشپزخانه هایی که متراژ بالایی دارند؛ از رنگ های طرح چوب و ترکیب آن با رنگ های روشن مانند طلایی یا کرم روشن بسیار محیطی مدرن و شیک به شما هدیه می دهد.

اگر از آشپزخانه ای که از کناف یا راویز در آن استفاده شده باشد دیدن کرده باشید. رنگ های مات بیشتر استفاده می شوند. حال شما متفاوت باشید و از رنگ های سفید و مشکی شفاف برای کابینت ها و کناف های خود استفاده کنید. زیرا  ورق های mdf رنگ های شفاف بسیاری دارند و بسیار شیک و مدرن بودن آشپزخانه شما را چند برابر می کند.

 

انواع ورق‌های mdf و مزایای هر کدام

نئوپان: در ساخت کابینت های ملامینه بکار می رود و از mdf ضعیف تر است اما در کل هزینه به صرفه ای دارد.

ام دی اف: تخته ای از جنس فیبر است که از تکیه چوب های سخت و نرم تشکیل می شود و مزایای بالایی دارد.

اچ دی اف: تخته ای چوبی که سخت است و در تولید نیاز به فشار و گرمای بیشتری دارد. اما استحکام فوق العاده بالایی در نتیجه پیدا می کند و قیمت بالاتری نسبت به mdf و نئوپان دارد.

 

گروه دکوراسیون برادران از بهترین طراحان و استادکاران با مهارت و با سابقه ۱۲ ساله برای اجرای دکور شما آماده خدمات رسانی هستند. با بازدید از صفحه اینستاگرام ما می توانید با نمونه های طراحی گروه دکوراسیون برادران بیشتر آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید