دکوراسیون محیط خانه در سال ۲۰۲۱ دیگر امری ضروری عنوان می شود. در واقع می توان گفت امروزه هر شخصی با هر میزان درآمد به دنبال راهی برای چینش مناسب، زیبایی خانه یا در واقع همان داشتن دکوراسیون خانه است. دکوراسیون خانه (کابینت ممبران) امروزه تنها مختص به قسمت نشیمن خانه نیست. بلکه ریزترین المان ها نیز از نظر یک دکوراتور حائز اهمیت هستند.

یکی از بخش هایی مهم که امروزه بسیار به آن توجه می شود چینش و دکوراسیون آشپزخانه است؛ زمانی که از دکوراسیون آشپزخانه صحبت می شود، تمرکز بر روی کابینت آشپزخانه است. کابینت آشپزخانه را می توان مهمترین عنصر تاثیر گذار بر روی دکوراسیون خانه و آشپزخانه عنوان کرد. کابینت ها نمونه های مختلفی را از خود به نمایش میگذارند که محبوب ترین آنها می توان به کابینت ممبران، ام دی اف و هایگلاس اشاره داشت.

تاکنون مطالب زیادی درباره کابینت ام دی اف و هایگلاس منتشر کرده ایم. در ادامه این مطلب به این سوالات خواهیم پرداخت که آشپزخانه ممبران چیست؟ کابینت ممبران چه مزایا و معایبی دارد و چرا استفاده از آن توصیه می شود؟

 

ممبران یا کابینت وکیوم چیست؟

آشپزخانه ممبران یا همان کابینت ممبران، یکی از متداول ترین مدل کابینت آشپزخانه است. ممبران یا همان وکیوم در واقع نوعی روکش PVC محسوب می شوند که معمولا بر روی MDF، چوب و نئوپان کشیده می شوند. البته امروزه تمامی کابینت های ممبران از کابینت MDF تهیه می شوند. در حقیقت می توان گفت این کابینت روکشی است که بر روی MDF خام کشیده می شود.

ممبران

به عنوان مدلی کلاسیک شناخته می شود و اغلب آنها را در خانه هایی با دکوراسیون های خاص و کلاسیک مشاهده می کنیم. اما باید بدانید که از این مدل کابینت برای دکوراسیون های مدرن نیز استفاده کرد. اگر کابینت ام دی اف خامی که بر روی آن روکش ممبران قرار می گیرد ساده باشد، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید از آن در آشپزخانه هایی با طراحی مدرن نیز استفاده کنید. البته پیشنهاد دکوراسیون برادران برای خانه های مدرن استفاده از کابینت هایگلاس و ام دی اف است.

 

 

مزایای استفاده از ممبران

اولین نکته ای که کابینت ممبران را از دیگر مدلهای کابینت متفاوت می سازد، جنس و طرح آن است. در کابینت هایگلاس و ام دی اف اصولا کابینت ها صاف و بدون طرح هستند. اما در ممبران می توان به طراح و رنگ های مختلف اشاره داشت. نکته ای که این کابینت را نسبت به دو مدل محبوب دیگر برتری می دهد امکان طراحی بر اساس سلیقه شماست. شما می توانید به راحتی طرح مورد نظر خود را بر روی این کابینت پیاده سازی کنید. اما باید در نظر داشته باشید انجام این کار هزینه بیشتری برایتان خواهد داشت.

از دیگر مزایای کابینت ممبران می توان به تطبیق پذیری بی نظیر آن با دکوراسیون کلاسیک اشاره داشت. در واقع می توان گفت اگر به دنبال راهی برای ایجاد یک فضای کلاسیک در خانه خود هستید استفاده از این کابینت بهترین پیشنهاد ارزان قیمت است. کابینت ممبران به شما این امکان را می دهد تا با قیمتی بسیار معقول تر به کابینت کلاسیک دست پیدا کنید.

ممبران

مورد بعدی که در مورد این کابینت قابل ذکر است، مقاومت مثال زدنی آن در برابر رطوبت و آب است. ساختار متفاوت این کابینت دوام و مقاومت این مدل را نسبت به کابینت های دیگر افزایش داده است. به خصوص اینکه روکش پی وی سی آن در طی گذشت زمان بخار نمی شود.

باید بدانید که در نمونه ای ام دی اف، روکش ملامینه بکار رفته در آنها می تواند پس از مدتی سبب ایجاد مشکلات تنفسی شود. همچنین لازم است بدانید که روکش MDF می تواند ضرر جبران ناپذیری را به محیط زیست برساند که دلیل آن مربوط به ماده وینیل بکار رفته در آن است. اما در کابینت وکیوم یا همان ممبران خبری از موضوع نیست.

کلام آخر

در آخر لازم است بدانید که نگهداری کابینت ممبران نسبت به مدلهای دیگر بسیار راحت تر است. در کابینتهای MDF پس از مدتی رنگ و جلای کابینت از بین میرود. بنابراین ناچار هستید از روغنهای مخصوص استفاده کنید. کابینت هایگلاس نیز مشکل اساسی دارد که مربوط به مقاومت پایین و ایجاد لکه است. اما روکش ممبران به دلیل داشتن ساختار خاص تنها با یک پارچه مربوط تمیز می شود و همواره می توانید تازگی را در آن مشاهده کنید.

 

گروه دکوراسیون برادران از بهترین طراحان و استادکاران با مهارت و با سابقه ۱۲ ساله برای اجرای دکور شما آماده خدمات رسانی هستند. با بازدید از صفحه اینستاگرام ما می توانید با نمونه های طراحی گروه دکوراسیون برادران بیشتر آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید