پارتیشن چیست؟

پارتیشن به معنی  جدا کننده و تقسیم بندی است.با پارتیشن می توان از فضای نهایت بهینه را داشت.مثلا در فضاهای بزرگ با نصب پارتیشن چندین قسمت های کوچکی بازسازی کرد.علاوه بر آن، عملکرد مختلفی در هر بخش آن اجراء کنیم.به طور کلی هر سیستمی که فضا را تقسیم و جدا می کند پارتیشن مینامند.پارتیشن ها را در مکان های مختلفی می توان استفاده کرد.مکان هایی که بتوان پارتیشن را در آن به کار برد مانند محیط های اداری مکان های مسکونی و غیرمسکونی است.پارتیشن ها معمولا به لحاظ قابلیت ها دارای دو دسته هستند،ثابت و متحرک می باشند.

انواع پارتیشن

پارتیشن ها در مدل ها و کاربردهای مختلفی طراحی و تولید می شود ولی به طور کلی پارتیشن ها در دو مدل وجود دارد:

۱- پارتیشن اداری

۲- پارتیشن خانگی یا همان دکوراتیو منزل

پارتیشن اداری

پارتیشن اداری بر حسب نیاز و کاربردی که می تواند داشته باشد در ادارات از آن بهره می گیرند.ولی علاوه بر از عملکرد مطلوبی که از خود به جای می گذارد در دکوراسیون داخلی نیز تاثیر شگرفی را خلق می کند.یکی از مزیت هایی که این سیستم دارد این است که کارکنان به دور از تنش و با دسترسی بالا به فعالیت روزانه خود می پردازند. از جمله ویژگی های بارزی که این مدل از پارتیشن ها دارد نظم و آرامش بخشیدن به فضای شرکت یا اداره است.پارتیشن های اداری در شکل های شیشه ای ،چوبی و فلزی وجود دارد.که هر کدام بر اساس نیاز و کاربرد هایی که دارند انتخاب و مورد استفاده قرار می گیرد.

پارتیشن خانگی

در جامعه و شرایطی که در آن زندگی می کنیم بیشتر زندگی ها رو به سوی آپارتمان نشینی فزونی پیدا کرده،در این میان نبود فضای کافی از دیگر مشکلات آپارتمان نشینی به حساب می آید.و امکان جدا سازی فضا و داشتن یک محیط مجزا در مکان های همچون آپارتمان کمی سخت است  و از طرفی هم خانه هایی هم هستند که فضای به نسبت بزرگتری دارند و شاید افراد می خواهند طوری برنامه ریزی کنند که بخش نشیمن خانه و پذیرایی آن از هم جدا و مشخص شده باشد.بنابراین پارتیشن های خانگی با کاربردی بی نظیر و ظاهری شکیل و چشم نواز گزینه ای است که در عین حال که به فضا شخصیت می بخشد دارای زیباشناسی خاصی برای دکوراسیون داخلی به شمار می رود.

پارتیشن به لحاظ قابلیت جابجایی؛

پارتیشن ثابت

درباره پارتیشن های ثابت فقط باید در این حد بدانید که به وسیله پیچ و مهره بر روی زمین نصب می شوند.در مورد اندازه هم باید گفت که بعضی از پارتیشن های ثابت، دارای ارتفاع بلند تا جایی که به سقف می خورند و در برخی موارد نیز پارتیشن هایی هم هستند که دارای ارتفاع کوتاه تری هستند.

پارتیشن های شناور(متحرک)

همانطوری که از نامش پیداست به پارتیشنی که قابلیت جابجایی و حرکت را داشته باشد پارتیشن متحرک یا شناور می گویند. این مدل از پارتیشن ها را می توان بر اساس سلیقه و دکوراسیون داخلی محل قرار گیری آن را تغییر داد.پارتیشن های متحرک حول محور ریل سقفی و کفی حرکت و امکان جابه جایی شدن را دارد. از این نوع از پارتیشن ها بیشتر  بخوانند دو فضای مجزا داشته باشند و یا در برخی موارد، نیاز بر این باشد که دو فضا باید به صورت موقت به مانند دیوار از هم جدا شده باشد استفاده می شود.

انواع پارتیشن اداری بر اساس متریال:

  • پارتیشن شیشه ای
  • پارتیشن ام دی اف
  • پارتیشن چوبی
  • پارتیشن آلومینیومی

پارتیشن شیشه ای

پارتیشن های شیشه ای که در ساخت آن از متریال اصلی یعنی شیشه استفاده کردن،پارتیشن های شیشه ای ادارات اگر به جای شیشه های معمولی آن از حال مات شوندگی به کار ببرند بی شک فضای بی نظیر و کاملی از زیبایی برای دکوراسیون داخلی به نمایش می گذارند.از ویژگی های خوب این نوع از پارتیشن ها نصب آسان و سریع آن است.

پارتیشن ام دی اف

این نوع از پارتیشن های اداری که از نامش هم می توان فهمید از قاب ام دی اف درست می کنند.این پارتیشن اداری نسبت به دیگر مدل ها ارزان است و همچنین رنگ و طرح های گوناگونی  دارند، و طراحی و تولید این چنین پارتیشنی کار سختی نیست و در نهایت دارای وزن سبکی هستند.

پارتیشن چوبی

پارتیشن های چوبی برای فضایی که می خواهید انعطاف پذیری برای کار و مطالعه و غیره… باشد گزینه ای بسیار درست و به جا هست.از طرفی برای تمیز کردن این نوع از پارتیشن ها به دردسر نمی افتید و فقط کافی است با یک دستمال مرطوب روی آن بکشید و گرد و خاک و کثیفی را از سطوح آن جدا کنید.اگر بخواهید به محیط تصویر بصری زیبایی بدهید می توانید از چوب  راش در آن استفاده کنید.

پارتیشن آلومینیومی

در فریم پارتیشن آلومینیومی ،از آلومینیوم بهره می گیرند .این پارتیشن ها را می توان با دیگر پارتیشن ها ترکیب کرد و با این کار می شود به فضا حالت زیبایی و کاربردی بخشید.از مزیت های این نوع از پارتیشن ها می توان به سبکی،دارای استحکام قابل قبول،مقاوم در برابر رطوبت و دما اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید