پارتیشن بندی و طراحی دکوراسیون اداری

 

طراحی دفتر و پارتیشن بندی برای کارمندان و مشتریان بسیار حیاتی است. کارکنان قسمت عمده ای از روز خود را در یک دفتر می گذرانند. بنابراین ایجاد فضایی کاربردی، جذاب از نظر بصری و راحت بسیار مهم است. همگی این عناصر باعث افزایش بهره وری و کارایی می شوند. برای مشتریان، طراحی دفتر لحن کسب و کار را تعیین می کند. همچنین داستانی در مورد برند، حرفه ای بودن و موفقیت را روایت می کند. مشابه طراحی مبتنی بر شواهد، طراحی داخلی – فارغ از موقعیت مکانی – بر روحیه، نگرش، الهام و سایر موارد بین افراد تأثیر می گذارد. به همین دلیل است که دیگر ایجاد یک فضای مناسب برای صاحبان، کارمندان و مشتریان فقط یک ایده لوکس قلمداد نمی شود. بلکه یک ضرورت است.

کارمندان

معمولاً بیشتر وقتشان را در اداره می گذرانند.با توجه به این نکته منطقی است که دفاتر با طراحی مناسب می توانند روحیه، بهره وری، کارآیی و نگرش کلی کارمندان را در خانه افزایش دهند. ایده این است که دفتر را به مکانی که می خواهند باشند تبدیل کنند. نه جایی که باید باشند.

مشتریان

از طریق طراحی دفتر پیام دریافت می کنند. اگر دفتری شلوغ، منسوخ شده و از طراحی ضعیفی برخوردار باشد، ممکن است مشتریان در مورد شرکت همان فکر را داشته باشند. از طرف دیگر، طراحی سازمان یافته، دلپذیر و کاملاً اندیشیده شده در مورد مارک تجاری، موفقیت آن و اعتماد به نفس در کسب و کار را به مردم می گوید. طراحی داخلی دفتر شبیه “لباس برای موفقیت” است. طراحی دفتر همچنین نوع شغلی آن را نیز بیان می کند. به عنوان مثال، دفتر وکالت با رنگ های تیره و خطوط مستقیم پیچیده تر و حرفه ای تر به نظر می رسد. در حالی که یک دفتر طراحی گرافیک با رنگ ها و طرح های روشن از سرگرمی و خلاقیت بیشتری برخوردار است. این یک عامل مهم است که باید در نظر گرفته شود زیرا عملکرد و هدف کسب و کار را نشان می دهد.

طراحی داخلی

آگاهانه و ناخودآگاه بر روحیه و انرژی افراد تأثیر می گذارد. فضای داخلی اداری این قدرت را دارد که در تأثیرگذاری بر عواطف مالکان، کارمندان و مشتریان نقش اساسی داشته باشد. این امر باعث می شود طراحی آن یکی از مهمترین تصمیماتی باشد که شرکت می تواند هنگام ایجاد هویت و محیط کار سالم اتخاذ کند. دلیلی وجود دارد که مشاغل موفق وقت و انرژی خود را صرف اطمینان از طراحی مناسب دفاتر خود می کنند. نه تنها یک محیط کار سالم ایجاد می کند، بلکه یک محیط اداری، توانایی تقویت و حمایت از موفقیت یک تجارت را دارد.

در طراحی دکوراسیون دفتر کاری این نکات را در نظر بگیرید:

پارتیشن بندی مناسب

پارتیشن بندی بهترین گزینه برای تقسیم بندی و خصوصی سازی حریم کارمندان است. پارتیشن بندی به افزایش تمرکز و آرامش روانی کارمندان منجر می شود. بهتر است از پارتیشن های شیشه ای یا پرده هایی استفاده کنید که کارمندان بتوانند یکدیگر را ببینند.

رنگ آمیزی مناسب

زیباسازی و رنگ بندی مناسب دفترکار، تاثیر روان شناسی مثبتی بر روی کارمندان دارد. اولین گزینه ای که همگان در انتخاب رنگ به کار می گیرند رنگ سازمانی (رنگ به کار رفته در لوگو یا برند شرکت) است. به دلیل تاثیر زیاد رنگ آمیزی در طراحی اداری در انتخاب آن دقت نمایید.

نورپردازی مناسب

نور محیط کار از جمله فاکتورهایی است که می تواند تاثیر مستقیمی روی نحوه فعالیت و راندمان کار داشته باشد. سعی کنید از تامین نور کافی در محیط های بسته اطمینان حاصل کنید.

در صورت دسترسی به نور طبیعی با قرار دادن پرده های کرکره ای می توانید استفاده از نور خورشید را به بهترین شکل مدیریت کنید. همچنین به جای استفاده از نورهای مستقیم فلوئورسنت، از نورهای غیر مستقیم و ملایم استفاده کنید. این کار از خستگی چشم کارمندان جلوگیری می کند.

گروه دکوراسیون برادران با مدیریت آقای عزیز امیری با کادری مجرب و متعهد و سابقه ۱۲ سال فعالیت آماده مشاوره در زمینه پارتیشن بندی و طراحی دکوراسیون ادارات می باشد. با بازدید از صفحه اینستاگرام ما می توانید با نمونه های طراحی گروه دکوراسیون برادران بیشتر آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید