پارتیشن بندی اداری، اصول و بایدها

 

یکی از راهکارهای تفکیک فضا در محیط های اداری استفاده از پارتیشن بندی است. پارتیشن بندی نوعی سیستم جدا کننده کاذب است که فضای اداری را به چند قسمت مجزا تقسیم بندی می کند. از این رو می توان فعالیت های افراد را تفکیک نمود و در هر قسمت فعالیتی جداگانه انجام داد. با ایجاد اتاق های مجزا، کارکنان نسبت به محیط کاری خود احساس مسئولیت پیدا می کنند. همچنین برای مرتب کردن آن و دسته بندی اسناد و مدارک تلاش بیشتری می کنند.

ضرورت پارتیشن بندی

در واقع اجرای اینکار برای کارمندان حریم خصوصی ایجاد می کند و هر کدام از آنها فضای شخصی یکسانی خواهند داشت. این نوع از پارتیشن ها در ابعاد و اندازه های مختلف و با متریال های گوناگون از جمله چوب، آلومینیوم و شیشه طراحی و تولید می‌شوند. از آنها در بخش‌های مختلف سازمان ها و شرکت ها می توان استفاده کرد.

علاوه بر جداسازی فضا از این نوع، برای طراحی و دکوراسیون محیط های اداری نیز استفاده می کنند. پارتیشن متحرک اداری و یا حتی ثابت از متریال های گوناگون و با تعداد جداره های مختلف ساخته می شوند که در ذیل به آن ها پرداخته شده است. با دکوراسیون برادران همراه باشید.

 

مزایای استفاده از پارتیشن بندی اداری

  • جداسازی فضاهای ورودی

در محیط های اداری با توجه به متراژ آن ها بخش ورودی نقش به سزایی در ظاهر و طراحی مکان مورد نظر خواهد داشت. برای جداسازی آن می توان از پارتیشن استفاده کرد.

  • ایجاد اتاق های مختلف

یکی دیگر از کاربردهای پارتیشن های اداری ایجاد اتاق‌های کوچک و بزرگ در محیط های اداری، سازمان ها و شرکت ها می باشد. در فضاهایی که در آن محدودیت متراژ وجود دارد می‌توان از آنهایی که قابل حمل و جابجایی هستند استفاده نمود.

  • پنهان کردن عیب ها

در برخی از سازمان ها و اداره ها دیوارهای کج و یا ستون های اضافی را مشاهده می‌کنید. این دیوارها علاوه بر اینکه در دکوراسیون محیط تاثیر نامناسبی دارند، مانع از ایجاد اتاقک های مورد نیاز در فضا خواهند شد. با استفاده از پارتیشن های اداری می توانید ستون ها را مخفی کرده و عیوب دیوارها را از دید پنهان نمایید.

 

 ام دی اف

این پارتیشن چوبی از ام دی اف ساخته می شود. به نحوی که نمای ظاهری و حتی فریم بندی آن نیز از این ماده می باشد. MDF به دلیل داشتن سطح صاف، قابلیت روکش کاری و رنگ آمیزی دارد و در برابر تغییر شکل و خمیدگی مقاوم است. پارتیشن ام دی اف در برابر رطوبت و خوردگی استحکام بالایی دارد. این پارتیشن نوعی عایق صوتی در محیط اداری محسوب می شود که از انتقال صدا به بخش های مجاور جلوگیری می کند.

شیشه و ام دی اف

در این مدل از MDF به عنوان فریم و اسکلت بندی پارتیشن استفاده می شود. از شیشه برای پر کردن قاب آن به کار می رود. این پارتیشن به وفور در فضاهای اداری به کار می رود. همچنین این امکان را برای کارمندان فراهم می کند که به محیط بیرون از حریم خصوصی خود نیز مشرف باشند.

پروفیل آلومینیومی

آلومینیوم فلزی بسیار سبک در عین حال مقاوم است که استفاده از آن در پارتیشن بندی نمایی زیبا ایجاد می کند. اصولا از آلومینیوم برای فریم بندی قاب پارتیشن ها استفاده می شود. ام دی اف نیز برای پر کردن قاب به کار می رود. این پارتیشن قابلیت تغییر پذیری و جا به جایی را نیز دارد.

 

شیشه ای و پروفیل آلومینیومی

در این پارتیشن بندی از آلومینیوم برای فریم بندی و از شیشه به عنوان پر کننده سطح استفاده می شود. این مدل از طراحی منحصر به فردی برخوردار است . از شیشه های تک جداره، دو جداره و منحنی به صورت مات یا شفاف در اجرای آن استفاده می شود. پارتیشن اداری شیشه ای این امکان را فراهم می کند که با صرف هزینه ای ناچیز بهترین استفاده از محیط کار صورت گیرد. این جداکننده قابلیت عبور نور را دارد و نوعی عایق صوتی برای جلوگیری از انتقال سر و صدا نیز محسوب می شود.

اداری تک جداره و دو جداره

پارتیشن بندی های تک جداره به صورت قاب هایی یک تکه با حالت ایستاده اند. وزن آن ها سبک بوده و به راحتی می توان آنها را جا به جا نمود. پارتیشن تک جداره ظاهری ساده دارد و تنوع در آن نسبت به مدل های دو جداره کمتر است. معمولا در این نوع پارتیشن استفاده از یراق آلات اضافی مانند پرده کرکره مرسوم نمی باشد. لازم به ذکر است که قیمت آن نسبت به پارتیشن های دو جداره ارزان تر است.

در پارتیشن های دو جداره برای نگه داشتن پنل ها از ستون استفاده نمی شود. زیرا آن ها به اندازه کافی مقاوم بوده و استحکام آنها باعث می شود بدون نیاز به ستون بر روی زمین قرار گیرند. در این مدل می توان از پرده کرکره در فضای مابین شیشه ها استفاده نمود.

 

گروه دکوراسیون برادران با مدیریت آقای عزیز امیری با کادری مجرب و متعهد و سابقه ۱۲ سال فعالیت آماده مشاوره در زمینه پارتیشن بندی و طراحی دکوراسیون ادارات می باشد. با بازدید از صفحه اینستاگرام ما می توانید با نمونه های طراحی گروه دکوراسیون برادران بیشتر آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید