دکور فروشگاه کیف و کفش و نکات طراحی آن

امروزه طراحی دکوراسیون بازه بسیار وسیعی را در نظر می گیرد که علاوه بر خانه، فروشگاه، مغازه، دفترکار و…. را در بر می گیرد. تا چندی پیش طراحی دکوراسیون تنها برای زیبایی به کار گرفته می شد. اما امروزه این هنر نوین شکلی تازه به خود گرفته است.در ادامه مطلب قصد داریم مهم ترین نکات پایه که برای طراحی دکور فروشگاه کیف و کفش باید بدانید را مورد بررسی قرار دهیم. با گروه دکوراسیون برادران همراه باشید…

اکنون در سال ۲۰۲۱ تقریبا تمامی مردم می دانند که طراحی دکوراسیون علاوه بر زیبایی تاثیر بسزایی بر بازدهی، رفتار مخاطبان (مشتری) و افزایش فروش دارد. از همین رو است که در چند سال اخیر صاحبان کسب و کار توجه ویژه ای به طراحی دکوراسیون فروشگاه و مغازه خود دارند.

 

توجه به موقعیت فروشگاه و ارتباط آن با دکوراسیون

میزان طراحی دکور فروشگاه کیف و کفش و هزینه خود را باید در تعادل با توان مشتریان و لوکیشن فروشگاه خود انتخاب کنید. شاید برای شما این سوال ایجاد شود که چرا؟ فرض کنید مغازه شما در یک نقطه سطح متوسط شهر قرار دارد و هزینه زیادی را صرف طراحی دکوراسیون کیف و کفش فروشی خود کرده اید. در این صورت تنها چیزی که نصیب شما خواهد شد تعداد بسیار کمی از مشتریان است. طراحی و دیزاین مغازه یا فروشگاه خود را باید به گونه ای انتخاب کنید که مشتری ترغیب به وارد شدن به مغازه شما شود نه اینکه از آن فرار کند!!! بنابراین نتیجه می گیریم زیبایی و تجملاتی بودن طراحی دکوراسیون شما در درجات سوم و چهارم است. بلکه طراحی آن به نحوی هوشمندانه برای ترغیب مشتری در اولویت است.

 

توجه به ابعاد و مقیاس مغازه

حال نوبت به فضا و محیط مغازه شما می رسد. فضای فروشگاه کیف و کفش فروشی شما راهنمایی اصلی شما در طراحی دکوراسیون آن است. اندازه محیطی که در اختیار دارید بایدها و نبایدهای طراحی دکوراسیون مغازه را به شما انتقال می دهد. به عنوان مثال اگر مغازه کوچکی دارید فضا به شما می گوید که استفاده از رنگ های تیره را فراموش کنید و به جای آن استفاده از رنگ های روشن و خنثی را در اولویت قرار دهید. همچنین کفپوش مغازه شما فارغ از جنس و متریال به شما خواهد گفت که از چه رنگ مبلمان و پیش خوانی استفاده کنید. به خصوص برای طراحی دکوراسیون مغازه کیف و کفش فروشی بهتر است از رنگ هایی استفاده کنید که به راحتی محصولات شما را در معرض دید قرار دهد و فضای فروشگاه شما را شلوغ نکند.

سقف مغازه نیز به شما خواهد گفت که از چه نوع طراحی دکوراسیون باید استفاده کنید. در سقف های بلند و بزرگ شما به  راحتی می توانید قفسه و رگال های خود را با دستی باز بچینید. اما در فروشگاه کوچک می بایست از کمترین فضا  بهترین استفاده ممکن را برد.

 

نکات کلیدی برای طراحی ویترین فروشگاه کیف و کفش

  1. رعایت تناسب رنگی
  2. ایجاد زیبایی در اوج سادگی
  3. تبلور جذابیت با کمک نورپردازی
اولین نکته بازی با رنگ ها است.

به واسطه رنگ بیشترین تاثیر را می توانید بر روی مشتری خود داشته باشید. به عنوان مثال استفاده از رنگ های چون زرد و قرمز ناخودآگاه نگاه ها را به سوی شما جلب خواهد کرد. علاوه بر آن با استفاده از رنگ هایی چون قهوه ای و خاکستری می توانید حس امنیت و آرامش را به مخاطبان خود انتقال دهید.

دومین مسئله مهم توجه به سادگی و پرهیز از شلوغی است.

برای داشتن ویترینی شیک و جذاب و در عین حال پر بازده باید تاپ ترین اجناس خود را در آن قرار دهید. علاوه بر آن تناسب رنگی و هارمونی را رعایت کنید. یک ویترین شلوغ نه تنها مشتری برای شما جذب نخواهد کرد بلکه سبب سردرگمی مخاطبان شما خواهد شد.

سومین فاکتور حیاتی توجه به نورپردازی است.

اگر نورپردازی مناسبی نداشته باشید هیچ کدام یک از مسائل بالا اهمیتی نخواهند داشت. در واقع نورپردازی را می توان به عنوان روح جلا بخش ویترین معرفی کرد. تامین نور کافی و در عین حال شیک و زیبا کالای شما را در معرض دید قرار خواهد داد. همچنین انتخاب را برای مشتری شما آسان خواهد کرد.

 

سمت راست مغازه خود را فراموش نکنید!

زمانی که مشتریان وارد فروشگاه کیف و کفش فروشی شما می شوند نگاه آنها به اولین چیزی که جذب می شود سمت راست مغازه شما است. در واقع تفاوتی ندارد که شما چه کالایی را در آن قسمت قرار داده اید! نگاه افراد در هنگام ورود به یک مکان جدید به صورت ناخودآگاه به سمت راست جذب می شود.

پس چه بهتر که از این موضوع به نفع خودتان استفاده کنید. پیشنهاد دکوراسیون برادران برای این قسمت از فروشگاه شما استفاده از کاغذ دیواری و برجسته سازی این قسمت از مغازه است. سعی کنید کالایی را در این قسمت قرار دهید که علاوه بر داشتن قیمتی معقولانه بسیار زیبا و شیک باشد. این مورد به شما کمک می کند تا بتوانید مشتری را ترغیب کنید تا دیگر کالاهای شما را نیز ببیند.

همچنین می توانید در این سمت چند صندلی کوچک نیز قرار دهید. قطعا تنها چیزی که برای یک مشتری خسته حائز اهمیت است یک صندلی نرم و راحت است. علاوه بر آن نورپردازی این قسمت از مغازه را بسیار جدی بگیرید.

به طور کلی پیشنهاد می شود برای نورپردازی مغازه و فروشگاه از نورهای نقطه ای به تعداد بالا استفاده کنید. نورپردازی مناسب و به اندازه جلوه ویژه ای به محیط فروشگاه کیف و کفش فروشی شما خواهد داد. در آخر باید گفت در صورت هر گونه ابهام و سوالی می توانید به راحتی با کارشناسان حرفه ای گروه دکوراسیون برادران از بهترین طراحان و استادکاران با مهارت و با سابقه ۱۲ ساله تماس بگیرید و از مشاوره رایگان تیم ما استفاده کنید. “دکوراسیون برادران انتخابی منحصربفرد برای طراحی متفاوت”

با بازدید از صفحه اینستاگرام ما می توانید با نمونه های طراحی گروه دکوراسیون برادران بیشتر آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید