عوامل مهم در طراحی دکوراسیون بوتیک

طراحی دکوراسیون تنها به محیط خانه ختم نمی شود. بلکه بخش وسیعی از آن مربوط به فروشگاه، مغازه، دفتر کار و … می باشد. از این رو می توان به اهمیت و حیاتی بودن طراحی دکوراسیون پی ببریم. طراحی دکور بوتیک امروزه به عنوان راهی برای زیبا نشان دادن محیط، افزایش بازدهی، تاثیر بر روی مخاطبان شما و … عنوان می شود.

طراحی دکور بوتیک بهترین راه برای جذب مشتری بیشتر و در نهایت افزایش درآمد است. طراحی دکوراسیون به صاحبان مشاغل فروشگاهی کمک می کند تا حس اطمینان در مشتری ایجاد شود. در واقع باید گفت در طراحی بوتیک تنها زیبایی ملاک نیست. بلکه عواملی چون ایجاد حس امنیت و اطمینان، آرامش و همچنین دسترسی راحت مشتری به اجناس در اولویت هستند.

برای طراحی دکور بوتیک خود عوامل زیادی را باید مورد بررسی قرار دهید که شاید هر کسی از عهده آن بر نیاید!!! عواملی چون جنسیت، سن، موقعیت اجتماعی و… از عوامل تاثیر گذار هستند. به واسطه آنها می توانید مغازه خود را به نحوی تزیین کنید تا هم در بازدهی فیزیکی و روانی شما نقش داشته باشد و هم شما را به فروش بیشتر برساند.

 

اولین قدم در طراحی دکوراسیون بوتیک

زمانی که قصد داشته باشید برای خانه خود طراحی دکوراسیون داخلی داشته باشید مطمئنا در اولین قدم به فضای خانه خود توجه خواهید کرد. این مورد با اینکه در طراحی داخلی دکور بوتیک نیز حائز اهمیت است، اما در اولویت نیست. همانطور که گفته شد در نظر گرفتن مشتری در اولویت است. علاوه بر آن موقعیت مکانی مغازه شما نیز بسیار مهم است. باید بدانید که با چه نوع مشتریانی سروکار دارید و انتظارات آنها را در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر فکر می کنید که عمده مشتریان شما افرادی هستند که به خرید کالای اورجینال اهمیت می دهند. قطعا وقت و هزینه بیشتری را باید صرف طراحی دکور بوتیک خود کنید. در مقابل اگر عمده مشتریان شما افراد سطح متوسط جامعه هستند، صرف هزینه بسیار زیاد عملا کار غیر هوشمندانه ای است.

ویترین مغازه؛ اولین راه ارتباطی مشتری با شماست!!!

زمانی که قصد داشته باشید برای خرید یک شلوار وارد فرشگاه شوید چه چیزی شما را ترغیب می کند تا وارد آن مغازه شوید؟

ویترین

ویترین مغازه اولین راه ارتباطی شما با مشتری است. شما با استفاده از طراحی دکوراسیون ویترین بوتیک و فروشگاه لباس فروشی خود به افراد می گویید که چرا باید از شما خرید کنند؟ اگر اجناس یک مغازه را به عنوان باطن عنوان کنیم قطعا ویترین حکم ظاهر را خواهد داشت. بنابراین می بایست در طراحی ویترین مغازه خود حساسیتی ویژه و دو چندان را بکار گیرید.

 

تا آنجایی که میتوانید از ایجاد هرج و مرج و شلوغی فروشگاه خود جلوگیری کنید!!!

همانطور که اشاره کردیم یک فضای شلوغ تنها مشتری شما را گمراه خواهد کرد. این مسئله نه تنها در رابطه با ویترین مغازه، بلکه برای فضای داخلی مغازه نیز صدق می کند. تفاوتی ندارد بوتیک شما بزرگ است یا کوچک! مهم این است که از فضای خود به صورت بهینه استفاده کنید. البته توجه داشته باشید این موضوع به این معنی نیست که مغازه خود را خلوت و سوت و کور نشان دهید. مسئله مهم رعایت تناسب و تعادل است.

بهتر است در ابتدا هر قسمت از مغازه را به یک نوع کالا اختصاص دهید. در این حالت حوصله مشتری شما سر نخواهد رفت و به راحتی به خواسته خود خواهد رسید. از بکار بردن چندین رنگ مختلف در کنار هم که هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند نیز اکیدا خودداری کنید. به عنوان مثال اگر در طراحی دکور بوتیک خود از رنگ های سرد استفاده کرده اید، بکارگیری رنگ های گرم کار غیر هوشمندانه ای است. برای طراحی قفسه و رگال های خود نیز می توانید از شلف ها و رگال هایی که به سقف نصب می شوند استفاده کنید. توجه داشته باشید که ارتفاع رگال های شما باید به نحوی باشد تا مشتریان کوتاه قد شما نیز به اجناس شما دسترسی داشته باشند.

 

کلام آخر

طراحی دکور بوتیک و فروشگاه ها امروزه راهی اساسی برای رسیدن به بازدهی، فروش و جلب رضایت مشتریست. از این رو همواره پیشنهاد می شود تا طراحی دکوراسیون فروشگاه لباس فروشی، بوتیک و… خود را به متخصصان حرفه ای این حوزه بسپارید! اگر به دنبال طراحی مدرن برای مغازه خود هستید اکنون با دکوراسیون برادران تماس بگیرید. تیم brothersdecoration با بیش از ۱۲ سال سابقه در زمینه طراحی دکوراسیون مغازه، فروشگاه، دفترکار و خانه به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی دکور بوتیک و مغازه شما به شمار می رود.

شما عزیزان می توانید قبل از هر اقدامی با مشاوران حرفه ای تیم ما تماس بگیرید و از تجره های کارشناسان تیم دکوراسیون برادران به صورت رایگان بهره ببرید. با بازدید از صفحه اینستاگرام ما می توانید با نمونه های طراحی گروه دکوراسیون برادران بیشتر آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید