نکات کلیدی طراحی دکور داروخانه

داروخانه یکی از مکان هایی است که به دلیل کاربردی بودن و ارتباط بخش های مختلف با یکدیگر مستلزم داشتن طراحی هوشمندانه و حرفه ای است. طراحی دکور داروخانه به شما کمک می کند تا به راحتی به انوع دارو و… دسترسی داشته باشید. علاوه بر آن محیطی سازماندهی شده و مرتب را برای خود به ارمغان آورید.

داروخانه یک محیط عمومی است و در طول روز افراد زیادی وارد آن می شوند. پس بسیار مهم است که داروخانه دکوراسیونی شیک و مناسب بر اساس اصول و قواعد طراحی دکوراسیون و روانشناسی رنگ ها داشته باشد.

 

طراحی دکوراسیون پیشخوان داروخانه

طراحی پیشخوان داروخانه های مدرن مانند سایر فروشگاه های خرده فروشی دارای فنون خاصی هستند. از ادغام آیپد که به مشتریان امکان می دهد درباره نوع محصول بیشتر بدانند تا صفحه های تلویزیونی که جدیدترین مکمل یا ویتامین را تبلیغ می کنند. باید در طراحی دکوراسیون داروخانه شما فناوری در نظر گرفته شود. اگر محدودیت های بودجه هر لحظه امکان فناوری را نمی دهد، به فکر استفاده از توانایی اضافه کردن این موارد در طراحی پیشخوان داروخانه خود باشید. این کار باعث صرفه جویی در وقت و پول خواهد شد.

توجه به قفسه بندی‌ها

قفسه ها از هر جنسی که باشند شامل چوب، فلز، پلاستیک، شیشه و یا ترکیبی از هرکدام، شما نیاز دارید قفسه های داروخانه محصولاتی که دارید را نشان دهند. همچنین داروخانه را مرتب و تمیز نگه دارند و محصولات را سازمان دهی کنند. اما وسایل داروخانه تنها کاربردی بودنشان کافی نیست.

 

استفاده از اکسسوری‌‎های کمکی برای دکوراسیون داروخانه

وسایل داروخانه کاری بیشتر از نمایش محصولات را انجام می دهند. آن ها در واقع جو کلی داروخانه را به وجود می آورند. شما قطعا می خواهید دکوراسیون داروخانه را در دید مشتریان جذاب نشان دهید. پس بر ساخت فضایی راحت و صمیمی و جذاب به جای فضایی رسمی تمرکز کنید. از وسایلی برای داروخانه استفاده کنید که با دکور شما منطبق باشد و یا آن را تکمیل کند. از وسایلی از جنس چوب، فلز های رنگی، شیشه و یا پلاستیک های پرسی استفاده کنید. ترکیب و منطبق کنید تا فضایی به وجود آورید که جو آن مختص خودتان است.

نحوه چیدمان و دسته بندی داروها

نکات بسیار ظریفی در طراحی دکور داروخانه وجود دارد که باید به آنها توجه ویژه ای نمود. از آن جمله می توان به دور از دسترس بودن دارو از مراجعه کننده ها اشاره نمود. زیرا در حالت اصولی به دلیل اطلاع کامل پزشک داروساز از دارو و لوازم پزشکی و همینطور نیاز به کنترل و عرضه دارو توسط متخصصین این امر، این مورد توصیه نمی شود. پس برای طراحی، باید داروخانه ها را به دو بخش تقسیم نمود.

قسمت داروها و قسمت لوازم آرایشی و بهداشتی. قسمت داروها باید به طور حتم با یک کانتر از دسترس مراجعین خارج شود. ولی قسمت لوازم آرایشی و بهداشتی از قسمت هایی است که می تواند به سادگی در دسترس عموم قرار گیرد.

توجه به نورپردازی

بسیاری از اصلاحات مدرن از داروخانه سبز با وسایل چوبی تیره به داروخانه سفید و پر نور همراه با وسایل کاربردی معمولا از جنس شیشه تغییر یافته است. رنگ های لکه ای روشن و برجسته یا آبی و سبز پاستیلی متفاوت داروخانه ای، معمولا برای ایجاد یک زمینه ترکیبی سفید و کاربردی استفاده می شوند.

همچنین پنجره های نامرتب به طور فزاینده ای با پنجره ها و در های باز جایگزین می شوند. این کار احساس سبک و مطبوعی ایجاد می کنند و برای دعوت مردم به محیطی حرفه ای و جذاب جذابیت دارند.

 

رنگ بندی المان های داروخانه

رنگ های به کار رفته در طراحی داروخانه شما یکی از عناصر اصلی در ایجاد نوع تاثیر احساسی است که می خواهید بر روی مشتریان خود بگذارید. این مسئله از ورودی خارجی شما شروع می شود و با ورود بازدیدکنندگان از درب ادامه می یابد.

بنابراین بهتر است به سازگاری رنگ و چینش داروها توجه ویژه ای داشته باشید. علاوه بر آن از رنگهایی استفاده کنید که بر روی ناخودآگاه مخاطبان شما تاثیر مثبت داشته باشد. بهترین رنگ پیشنهادی استفاده از رنگ های خنثی همچون سفید است.

گروه دکوراسیون داخلی برادران از بهترین طراحان و استادکاران با مهارت و با سابقه ۱۲ ساله آماده مشاوره در زمینه طراحی دکوراسیون می باشند. با بازدید از صفحه اینستاگرام ما می توانید با نمونه های طراحی گروه دکوراسیون برادران بیشتر آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید