طراحی سوپرمارکت استراتژیک و اهمیت آن

مشتری امروز سوپرمارکت، یک مشتری پیچیده است. آنها مانند والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خود به دنبال پایین ترین قیمت های ممکن هستند. اما خریداران امروزی به ظاهر محیط خرید (دکور فروشگاه) خود اهمیت می دهند. اگر دو فروشگاه رقیب ارزش قیمت مشابهی را ارائه دهند، ممکن است مصرف کنندگان انتخاب کنند که از کدام فروشگاه خرید کنند. تا تجربه خرید بهتری داشته باشند. همچنین سوپر مارکت ها خریداران آنلاین بسیار فعالی دارند و انتظار دارند مکانهای ساخته شده از آجر و ملات، مکمل و منعکس کننده حضور آنلاین و رسانه های اجتماعی باشند.

صاحبان و طراحان سوپرمارکت ها

به اندازه مشتریان قرن بیست و یکم پیچیده هستند. آنها باید بتوانند در یک بازار دائماً در حال رشد، رقابت کنند. آنها می دانند که انتظار می رود تسهیلات خرید به روز داشته باشند تا تجربه قابل توجهی برای خریدار حضوری فراهم کند و مشتری آنلاین را برای تحویل گرفتن سفارش ناامید نکنند. آنها همچنین می دانند که مشتری در حال تماشای چگونگی هزینه ساخت و سازهای نوسازی است. غالباً تصور می کند که یک نوسازی مجلل باعث افزایش مخرب قیمت ها خواهد شد.

مدیران می دانند که باید دکور فروشگاه خود را به روز نگه دارند. بدون اینکه زیاد خرج کنند، یا اینکه ظاهراً زیاد خرج کنند. بیشتر افراد به صورت شهودی می دانند چه کاری باید انجام دهند. با دکوراسیون برادران در مورد نحوه انجام این کار در ادامه همراه شوید.

فرجام خواهی

یک مفهوم اثبات شده در بازاریابی املاک و مستغلات است. معامله کنندگان مسکن می دانند که ارائه یک احساس عالی باعث رفتن خریدار به گام بعدی و بررسی بیشتر یک ملک می شود. سوپرمارکت ها معمولا از منظر خیابان اصلی، بزرگراه یا پارکینگ از جذابیت های بصری برخوردار هستند. درست مثل یک صاحب خانه، اغلب اولین تصور یک خریدار هنگام مشاهده نمای جلو، در ذهن او شکل می گیرد.

طراحان سوپرمارکت به ندرت بودجه نامحدودی برای تجمل در نمای خارجی دارند. بنابراین باید در مورد هزینه ساخت یا بازسازی خود استراتژیک باشند. هنگام نزدیک شدن به یک ساختمان مسکونی یا خرده فروشی، اکثر مردم ابتدا به دنبال ورودی می گردند. اینجاست که شما مهمترین تأثیر اولیه خود را ایجاد خواهید کرد.

منطقه ورودی نقطه کانونی طبیعی مشتری شماست.

این خبر خوبی است. زیرا ورودی فروشگاه محدوده ای است که در آن مالک می تواند بودجه ساخت و ساز را متمرکز کند. بسیاری از مالکان حتی با اطلاع از اینکه با ایجاد جذابیت ورودی می توانند از حداقل هزینه نهایت بهره را ببرند، بازهم گامهای نادرست در برنامه استفاده می کنند.

 

سبک

سبک مناسب برای یک سوپرمارکت نه با سلیقه شخصی مالک، بلکه با توافق مصرف کنندگان تعیین می شود. به عبارت دیگر ، این سبک است که بیشترین تعداد مشتری بالقوه را به خود جلب می کند. سبک نگاه بنیادین نسبت به طراحی های آینده نگرانه (یا نگاهی به گذشته) و یا حتی حال توجه کمی دارد. بلکه ایده ای است برای درک آنچه که امروزه مصرف کنندگان در مکان هایی که وقت و پول خود را صرف می کنند، انتظار دارند. امروزه در دکور فروشگاه طرح های مدرن و تمیز با تعادل نامتقارن دقیق با عناصر راست خط افقی و عمودی، جایگزین نمای قدیمی سقف های مانسارد سنتی، شیروانی های شیب دار و تقارن کلاسیک شده است.

معماری سوپرمارکت ها برای پیوستن به این روند کند عمل کرده است. اما بازهم خبر خوبی وجود دارد. بیشتر معماری های موجود سوپرمارکت ها به طور طبیعی با این فرم های مرسوم سازگار هستند. به خصوص اگر توسط یک طراح یا معمار باهوش هوشمندانه رفتار شود. فرم های هندسی تمیز و واضح با تمرکز بر قسمت ورودی و یکپارچه با سایبان های افقی گسترده، ویترین های موجود در فروشگاه و علامت های جدید می تواند بدون استفاده از ساختار پیچیده یا استفاده بیش از حد از مواد گران قیمت، اولین تأثیرگذاری به روز را ایجاد کنند. هنگامی که با موفقیت اجرا می شود، طراحی دکور فروشگاه هویت برند را تکمیل و تقویت می کند.

طراحی داخلی

با ظهور چاپ دیجیتال با فرمت بزرگ اقتصادی، تعداد زیادی از پوشش های رنگی دیوار وجود دارد که اغلب روی هر سطح دیوار اعمال می شود. که مشتری را غرق می کند و تمرکز محصول مورد فروش را از بین می برد. ضرب المثل قدیمی مبنی بر اینکه “خیلی چیزهای خوب اصلاً خوب نیست” می تواند در اینجا صدق کند. در نظر گرفتن بودجه هنگام طراحی دکوراسیون داخلی فروشگاه به مالک (یا طراح مالک) کمک می کند تا نقاط کانونی انتخاب شده مانند خدمات با بازده بالا و بخشهای ویژه را برجسته کند.

اگر تأثیر همه مناطق فروشگاه به یک اندازه باشد، ممکن است زیبا باشد. اما از نظر بصری گیج کننده و بیش از حد شلوغ خواهد بود. از طرف دیگر از اعمال جلوه های بصری یکسان در همه سطوح نیز باید خودداری کرد. زیرا این امر می تواند منجر به یکنواختی بصری، رخوت مشتری و ظاهر “ارزان” شود. همانطور که در بیشتر زمینه های طراحی خوب، تعادل مناسب و منظم تأثیرات بصری کم و زیاد مشتری را به خود جلب می کند و به جای خنثی کردن آن با سر و صدای بصری بیش از حد، باعث تحقق فلسفه تجارت مدیریت می شود.

 

گروه دکوراسیون برادران از بهترین طراحان و استادکاران با مهارت و با سابقه ۱۲ ساله برای اجرای دکور شما آماده خدمات رسانی هستند. با بازدید از صفحه اینستاگرام ما می توانید با نمونه های طراحی گروه دکوراسیون برادران بیشتر آشنا شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید